The Lady Entries Story

Sabtu, 29 September 2012

Dunia kini~




ALHAMDULILLAH,~ (SELAWAT KE ATAS NABI), ASSALAMMUALAIKUM..

hemph~ keluhan hatiku melihat dunia kini.. segalanya~!!segalanya.. andainya semua memahami apa yang membuat ku kecewa tentang dunia kini. aku berharap semua umat ISLAM kini bersatu untuk mengubahnya, mengapa? mereka berubah pada zaman akhir ini, tidakkah mereka fikirkan  tentang akhirat.. ALLAH telah mengurniakan kita sumber petunjuk di dunia ini, mengapa tidak mereka ingin mengikutinya,.. kita hanya perlu mengikuti al-quran dan sunnah nabi.. mengapa, mereka lupakannya~

Adakah mereka lupa,.. apayang telah RASULLULLAH lakukan untuk mereka.. apakah mereka fikir kefakiran di zaman kini itu kebiasaan sahaja~.. mengapa mereka mengikuti orang yang kebanyakan di bumi ini..

adab kini yang mereka amalkan kini, memusnahkan segalanya, itu kerana mereka mempertuhankan nafsu.. dimana kasih sayang mereka terhadap agama.. 

mengapa kini senang sahaja mereka mendedahkan aurat, membuat sesuatu yang dimungkari ALLAH di mana-mana sahaja.. kebanyakan wanita kini menutup aurat, tapi kebenarannya mereka membaluti aurat.. mengapa?

..................

mengapa mereka memandang ringan.. ISLAM bukan hanya untuk ustaz/ustzah// pelajar sekolah agama.. orang yang kuat agama tapi untuk semua~~ SEMUA!!

kita hidup di dunia ini bukan untuk bergurau senda, dan main-main.. tetapi DIUJI!! sekecil ZARAH manapun dosa mereka pasti ada balasannya~~

renung-renungkan lah sahabat-sahabat ku di sana.. jangan biarkan umat zaman kini mengikut arus dunia.. ingatlah pada azab DISANA~ (akhirat)

dunia ini hanya sementara..
dunia hanya satu titis air daripada sebuah lautan yang sangat besar.. dan lautan itulah AKHIRAT~

adakah mereka lupa bahawa kita pernah berjaya.. lihatlah pejuang islam kita terdahulu!!
kita sebenarnya hebat.. ISLAM HEBAT!!








dengarlah lagu ni.. dan hayatilah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Spread love and positivity :) thanks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...