The Lady Entries Masterpiece

Jumaat, 26 Oktober 2012

we ALL PEMIMPIN!!





ALHAMDULILLAH~ (S.A.W) selawat ke atas nabi, ASSALAMMUALAIKUM~ 
tengok gambar diatas~!! yer!!! alhamdulillah saya seorang blogger muslim..
jadi!! dengan itu seorang muslim biasanya mengambil berat tentang saudara Islamnya!!

oleh itu di atas cintanya kepada ALLAH~ terjadinya satu pengorbanan!
perjuangan agama ILLAHI.. 
di mana cara untuk perjuangkan agama itu!!
marilah kita!!!! BERDAKWAH!!

ingatlah sahabat-sahabat ku, di dalam kubur nanti,
akan ada soalan berkata, 

"SIAPAKAH SAUDARA MU!!!!!"



mampukah kita nak jawab "saudaraku islam" kalau kita tak ambik berat tentang saudara kita...

kita tengok kawan kita dedah aurat, ada tak kita nasihatkan dia?
kita tengok kawan kita "COUPLE" ada tak kita cakap perkara itu  mendekati zina?
kita tengok kawan kita NGUMPAT ada kita nak hentikan dia?

kita pun join NGUMPAT...
makan lah daging saudara sendiri..
ASTAUGHFIRULLAH~!!

 jadi, kalau kita sayang saudara kita, kita kena CEGAH!!!  perbuatan kemungkaran nya..

bukan kawan jer!! SIBLINGS ker.. PARENTS ker..
yang korang rasa mampu nak cegahkan untuk nya..

HAH!! yang paling senang .. JUNIOR KITA lah~ :DD

kita ada TIGA CARA MENCEGAH!!!

  1. mencegah menggunakan tangan
jadi? menggunakan tangan.. macammana tuh!! haa~!!
ianya kebiasaannya untuk orang yang berpangkat lah.. like PARENTS kita.. GURU..
kalau kita salah.. diorang boleh pukul kita :DD
HAHAHAHAHAHA!!!!
ataupun orang macam kita pun boleh~ tapi BUKAN PUKUL !!
contoh: bangun pagi!! SUBUH!!!!! aiikk!! kawan kita sorang ni tido lagi!! kejut dia!!
(gunakan tangan kan? -_- )
jadi ini yang mempunyai kasih sayang~ WAA!!!! ^_^


2.mencegah dengan cara LISAN!!

okay? korang faham? maksudnya!! dengan percakapan~!!
nasihatlah maknanya~!!
TETAPI!!!
nasihat ADA CARANYA!!
takkanlah kita nak nasihat kawan kita TENGKING-TENGKING KAN!!
confirm kena CEPUK kawan kita ni!!
HAAAHAHAHA!!
macammana caranya?

(................................)


okay!! (adab menegur)
1. cari waktu yang tepat dan sesuai!!
2. merahsiakan nasihat, tidak mengur dihadapan orang lain(supaya tidak mengaibkan keburukan kawan kita)
3. memahami kedudukan orang yang menegur
4. tegur secara umum dlm urusan dunia dan agama (e.g.: ceramah, usrah, muzzakkarah, semua majlis ilmu)
cara yang keempat ni paling OSEM!! love dakwah :DD

3.mencegah menggunakan hati

oh!!! cara ini adalah selemah- lemah iman~
hanya boleh cegah diri sendiri je lah~
dari kemungkaran..
hanya berkata TIDAK dilam hati..
orang yang jenis mula-mula saya cakap... yang kat atas sekali tu...
tengok kawan kita buat kemungkaran.. hanya lihat sahaja tidak pedulikannya!!!
SAHABAT KER macamtu? -_-
fikirlah sendiri~!!!



note:
kita sebagai muslim janganlah islam hanya nama!! marilah menjadi mukmin!! yang bertakwa..
bukan sekadar yakin!! marilah bertakwa juga~!! kita semua umat RASULULLAH..
umat yang HEBAT!!! tapi bila akhir zaman, janganlah jadikan diri kita golongan orang yang dapat penyakit WAHN.. iaitu "orang yang cintakan dunia, bencikan kematian" bila penyakit ini selalu tersebar maka itulah yang rasullullah bersabda " umat akhir zaman bagaikan buih-buih di lautan" ( maknanya kita makin ramai tapi lemah ) jadi lupakanlah hiburan atau nikmat kat dunia ni, kejarlah kejayaaan di akhirat~

                      INGAT HIDUP INI BUKAN MAIN-MAIN!!!



lahirkan lagi pejuang islam!! macam pejuang islam dulu-dulu!!! 
kitakan HEBAT dulu!!



susah nak terangkan gambar ni.. meh bagi lagu sikit nak terang kan gambar ni.. 


wanita solehah adalah wanita yang tidak memandang, dan tidak dipandang..
so, sangguplah dia mambalut diri menutupi maruah, malu jikalau maruah nya terdedah..

tutuplah auratmu~!!

takanak panjang-pangjang dah .. assalammualaikum .. selamat tinggal

Sabtu, 6 Oktober 2012

Sebuah pengorbanan


Foto: [++] "Dia berpakaian longgar dan menutup aurat. Belum tentu dia solehah...^_^

Wall FB nya penuh dengan post islamic. Belum tentu dia amalkannya semua...^_^

Sekurang2nya dia berusaha menjadi lebih baik. Mengikut syariat Islam...

Selagi termampu, usah malu untuk berubah, Allah tahu niat seseorang...♥"

Alhamdulillah, (selawat keatas nabi),ASSALAMMUALAIKUM..

bertahun-tahun ku sudah menjalani hidup.. aku hidup sebagai seorang yang jahil..
yang ingin menggapai cita-cita tanpa mengetahui erti hidup dan cinta.. 

yang selalu ingin kenikamtan di dalam hidup.. tidak mngenali erti REDHA dan SYUKUR..
yang memikir kan zaman kini masih elok...
tidak merasa kecewa pabila melihat kemungkaran..

yang merasa gembira membuad kemungkaran.. 
itulah zaman kecil-kecil ku.. sebagai seorang yang jahil..
mengikut arus dunia, tidak peduli tentang akhirat..

yang hanya menggapai cinta yang tidak berkekalan..
itulah diriku yang tidak mngetahui segalanya~

tetapi kini~ aku bersyukur, tempat yang kudidik kini, menyedarkan aku untuk mencari cinta,
yang kekal abadi..
kini kutahu, bagaimana indah nya sentiasa redha dan bersyukur setiap ujian
kini kutahu betapa indahnya mngorbankan segalanya untukNya..  :DD

seluruh diriku ingin membuat pengorbanan untuk mnegakkan agama..

aku ini tiada apa-apa tanpaNya.. ~~ 


aku lah hambaNya yang ingin mngejar cintaNya
TERIMA KASIH :DD

:DD

p/s: pengajaran dalam cerita ini,.. wahai hamba-hamba ALLAH sekalian ingatlah setiap ujian pasti ada hikmah nya.. ALLAH sentiasa merancangkan yang terbaik untuk kita.. kita kena bersyukur dengan nikamat yang diberi, janganlah mengharapkan nikmat yang lain, nikmat yang dah ada tu kita kena betul-betul bersyukur dulu, dan sentiasa bersangka baik atas setiap ujian , ALLAH tu adalaha seperti sangkaan hambanya, dan sentiasa redha apa yang berlaku.. kerana kita adalah milikNya, dan bersabar lah, sebab mesti ada hadiah yang ALLAH beri sebab kesabaran kita tu, ALLAH dah janji!! YAKINLAH!!

korang faham tak yang saya cakap bersangka baik setiap ujian.. contohnya harini kita beli coklat .. lepas tu jalan-jalan sambil pegang coklat tuh.. tiba-tiba jatuh.. korang kena senyum dan bersangka baik contohnya "mungkin coklat tadi tak HALAL, sebab tu coklat tu terjatuh.. TERIMA KASIH, ALLAH "
see~? korang faham~ :DD 
betapa indahnya cinta ALLAH :DD 

ASSLAMMUALAIKUM~~!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...