The Lady Entries Masterpiece

Jumaat, 26 Oktober 2012

we ALL PEMIMPIN!!





ALHAMDULILLAH~ (S.A.W) selawat ke atas nabi, ASSALAMMUALAIKUM~ 
tengok gambar diatas~!! yer!!! alhamdulillah saya seorang blogger muslim..
jadi!! dengan itu seorang muslim biasanya mengambil berat tentang saudara Islamnya!!

oleh itu di atas cintanya kepada ALLAH~ terjadinya satu pengorbanan!
perjuangan agama ILLAHI.. 
di mana cara untuk perjuangkan agama itu!!
marilah kita!!!! BERDAKWAH!!

ingatlah sahabat-sahabat ku, di dalam kubur nanti,
akan ada soalan berkata, 

"SIAPAKAH SAUDARA MU!!!!!"



mampukah kita nak jawab "saudaraku islam" kalau kita tak ambik berat tentang saudara kita...

kita tengok kawan kita dedah aurat, ada tak kita nasihatkan dia?
kita tengok kawan kita "COUPLE" ada tak kita cakap perkara itu  mendekati zina?
kita tengok kawan kita NGUMPAT ada kita nak hentikan dia?

kita pun join NGUMPAT...
makan lah daging saudara sendiri..
ASTAUGHFIRULLAH~!!

 jadi, kalau kita sayang saudara kita, kita kena CEGAH!!!  perbuatan kemungkaran nya..

bukan kawan jer!! SIBLINGS ker.. PARENTS ker..
yang korang rasa mampu nak cegahkan untuk nya..

HAH!! yang paling senang .. JUNIOR KITA lah~ :DD

kita ada TIGA CARA MENCEGAH!!!

  1. mencegah menggunakan tangan
jadi? menggunakan tangan.. macammana tuh!! haa~!!
ianya kebiasaannya untuk orang yang berpangkat lah.. like PARENTS kita.. GURU..
kalau kita salah.. diorang boleh pukul kita :DD
HAHAHAHAHAHA!!!!
ataupun orang macam kita pun boleh~ tapi BUKAN PUKUL !!
contoh: bangun pagi!! SUBUH!!!!! aiikk!! kawan kita sorang ni tido lagi!! kejut dia!!
(gunakan tangan kan? -_- )
jadi ini yang mempunyai kasih sayang~ WAA!!!! ^_^


2.mencegah dengan cara LISAN!!

okay? korang faham? maksudnya!! dengan percakapan~!!
nasihatlah maknanya~!!
TETAPI!!!
nasihat ADA CARANYA!!
takkanlah kita nak nasihat kawan kita TENGKING-TENGKING KAN!!
confirm kena CEPUK kawan kita ni!!
HAAAHAHAHA!!
macammana caranya?

(................................)


okay!! (adab menegur)
1. cari waktu yang tepat dan sesuai!!
2. merahsiakan nasihat, tidak mengur dihadapan orang lain(supaya tidak mengaibkan keburukan kawan kita)
3. memahami kedudukan orang yang menegur
4. tegur secara umum dlm urusan dunia dan agama (e.g.: ceramah, usrah, muzzakkarah, semua majlis ilmu)
cara yang keempat ni paling OSEM!! love dakwah :DD

3.mencegah menggunakan hati

oh!!! cara ini adalah selemah- lemah iman~
hanya boleh cegah diri sendiri je lah~
dari kemungkaran..
hanya berkata TIDAK dilam hati..
orang yang jenis mula-mula saya cakap... yang kat atas sekali tu...
tengok kawan kita buat kemungkaran.. hanya lihat sahaja tidak pedulikannya!!!
SAHABAT KER macamtu? -_-
fikirlah sendiri~!!!



note:
kita sebagai muslim janganlah islam hanya nama!! marilah menjadi mukmin!! yang bertakwa..
bukan sekadar yakin!! marilah bertakwa juga~!! kita semua umat RASULULLAH..
umat yang HEBAT!!! tapi bila akhir zaman, janganlah jadikan diri kita golongan orang yang dapat penyakit WAHN.. iaitu "orang yang cintakan dunia, bencikan kematian" bila penyakit ini selalu tersebar maka itulah yang rasullullah bersabda " umat akhir zaman bagaikan buih-buih di lautan" ( maknanya kita makin ramai tapi lemah ) jadi lupakanlah hiburan atau nikmat kat dunia ni, kejarlah kejayaaan di akhirat~

                      INGAT HIDUP INI BUKAN MAIN-MAIN!!!



lahirkan lagi pejuang islam!! macam pejuang islam dulu-dulu!!! 
kitakan HEBAT dulu!!



susah nak terangkan gambar ni.. meh bagi lagu sikit nak terang kan gambar ni.. 


wanita solehah adalah wanita yang tidak memandang, dan tidak dipandang..
so, sangguplah dia mambalut diri menutupi maruah, malu jikalau maruah nya terdedah..

tutuplah auratmu~!!

takanak panjang-pangjang dah .. assalammualaikum .. selamat tinggal

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen kerana allah.. untuk menegur saya dengan baik, alhamdulillah terima kasih.. ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...