The Lady Entries Story

Rabu, 21 November 2012

Mereka masih ada lagi...



Alhamdulillah.. Assalammualaikum.....
penghijrahan ke jalan yang DIredhai ILLAHI, pasti ada ujian yang lebih besar..

aku kesedihan kerna diri ku ALPA lgi.. 
aku pernah bertekat untuk kekalkan penhijrahan ku ini,
aku di duga, dan di duga olehNya.. 
tetapi... aku telah gagal di tengah jalan..  aku terjatuh..
aku amat sedih,...

kerna pengorbana aku dihalangi kegagalan.. 
aku berusaha untuk melawani keALPAAN ini..


pada hari ini.. aku membuka kealpaan.. pada waktu dulu.. aku tekatkan diriku.. 
untuk menjauhi sesuatu itu jikalau ianya salah..
tetapi pada hari ini.. 

iman ku amat garang sekali melarang ku..
tetapi diriku banyak alasannya ..
aku sesali, imanku banyak melarangku, tetapi tidakku ingatnya, kerna diriku sudah terikat dengan cinta DUNIA daripada cinta yang KEKAL abadi..

"mengapakah ku pilih jalan ini?"

aku sudah terjatuh.. tetapi tidak cuba bangun kembali, apa gunanya mempunyai ilmu tetapi tidakku amalkan..
cerita ku hari ini bukan untuk luahan... tetapi untuk perubahan.. perlu ambil iktibar..

"siapa yang segolongan dengan AKU ini lah YANG BODOH DAN HINA"

aku tiada apa-apa lagi disisi ALLAH..
ALLAH masih mengurniakan imanku, untuk nasihatkanku..
tapi aku jauh sekali dengaNYA.. aku ANGKUH!! SOMBONG!!

aku sepatutnya tidak boleh berhenti berkorban~ 


padahal.. DIA YANG ESA telah beri ku peluang ku kembali..
tetapi penghijrahan itu selalu ditangguhkan,

kerna ku lupa, lalai, leka akan SAKARATUL MAUT..

aku hari ini tergerak hati untuk melawat beberapa blog..
antara mereka semua.. semuanya remaja yang penuh sifat pengorbanan cinta ILLAHI..

aku bersyukur mereka masih ada lagi di dunia ini..
sedangkan diriku dalam KEALPAAN...

inilah pengajaran untukku pada hari ini..
aku berharap cintaku pada ALLAH tidak lagi hilang.. jikalau ianya sudah pudar..
aku berharap.. DIBERI petunjuk untuk pekatkannya lagi.. 

ASSALAMMUALAIKUM



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Spread love and positivity :) thanks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...