The Lady Entries Story

Jumaat, 6 Disember 2013

What make me alone

Assalammualaikum. 
alone-sad-girl_imageclub.tk_-330x330.jpg (330×330)

    Iam a very lonely girl in this life, no cheer of life no friends to make me happy, no my lovely siblings to enjoy with me. This holiday make me feel alone. But I put my trust to Allah that HE is always beside me.  Futhermore, that I had parents to take care of me. Yes! Ishould be grateful for what I have now. But I just wish that someone cheer my holiday, sorry guys, I just want to say that I want do what I want. 

And I want to say that Iam very feel lonely, just complain on my article, and hope you all understand me.
Forever alone. 




But Iam here, try to think possitive! "Iam not alone" and with this, i try to make the whole world love with my writting in this blog. Serious talk! im not to be a famous or glamour but sometimes I think about it! HAHA LOL! nope! nope! enough! Im not think about it! just a joke! But no one can love me like their bff with read my blog, yes they not know me like their BFF. I think and I think and I think, what makes me feel lonely, like nobody else with me.

 I can't do what I want to do with who that I want *bowling, wayang or whateva*

 Everyday I open my eyes, everyday I through the same thing.

 I always feel pressure from others people. *I hate It * 

But... 

     When I think, maybe they are not the factors, maybe the true factors is about between my relationship with Allah. Maybe, I had ignore HIM in my life, and HE makes me feel lonely to make me back to HIM.

Astaughfirullah. Forgive me. Allah . 

Mungkin inilah sebenarnya surat cinta daripadaNYA. Allah
Mungkin beginilah manusia, tidak berhenti mencari hiburan, dan menyebabkan mereka melupakanNYA.

Kadangkala kita terlupa akan syurga yang kita idamkan. Kerana kita tidak jemu bersuka ria dengan dunia. Tapi hati kita lain bilamana kita memandang dunia ini dengan kebesaran Allah. Dan kita dapat rasa keindahan kebenaran. Ainul yakin. Contoh, pandang langit dan pandang bandar yang sedang sibuk. Kita dapat bandingkan yang mana mempunyai ketenangan. 

"Yang demikian itu disebabkan kerana kamu bersuka ria di bumi tanpa mengendahkan kebenaran dan kerana kamu bersuka ria dlm kemaksiatan"  surah ghafir : 75 

Kadangkala, hati kita akan terasa sedih dan kosong. Dan ketika itu memang kita terasa ingin isinya sesuatu. Ada yang isinya dengan cinta Tuhan. Ada yang isikannya dengan dunia. Walau tersalah langkah dalam hidup ini, Dia setiap hari setia untuk ketuk pintu hati ini dan berikan surat cintaNya. Ada yang membuka pintu hati mereka, dan ada yang ibarat pekak, abaikan ketukan itu. Tapi Dia Maha penyayang. Dia Maha Penyantun trhadap hambaNya, Dia masih setia. Apabila kita menyedari akan kesalahan kita, janganlah kita berputus asa, tapi bahagiakanlah hatimu dgn bersangka baik pdaNya. "Terima kasih, kerana kamu sedar akan kekecewaan yg kamu lemparkan kpadaNya, itulah maksudnya di hujung hati kamu tu, masi lagi ada rasa cinta pada Allah, dan percayalah, Allah lagi sayang pada awak lebih dari itu, pilihlah apa yg mulia disisiNya, berbanding apa yg awak inginkan"


Assalammualaikum. 

5 ulasan:

  1. haha, its okay if u forever alone. qaqa pun forever alone gak. wakaka

    BalasPadam
  2. Be tough kay ? sometimes, we fell we're lonely, but , there still have people that love to us okay :)

    BalasPadam
  3. thanks sebab support :3 thanks @afrinaTarmizi @atika baharudin

    BalasPadam
  4. Be tough kay :DD Yes you are not alone, iam here too for you, *bajet sweet*

    BalasPadam
  5. terima kasih sebab support saya semuaaa sayang koraaang :*

    BalasPadam

Spread love and positivity :) thanks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...